BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Fakültesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

 

Bölüm Hakkında

Eğitim Bilimleri Bölümünün amacı Türkiye'nin eğitim alanlarındaki sorunlarına ilişkin bilimsel araştırmalar yapmak ve araştırmalara dayalı çözümler üretmek, Türk Milli Eğitim Sisteminin ve toplumun ihtiyaç duyduğu alanlara uzman yetiştirmek, toplumun eğitim, psikolojik danışma ve rehberlik gereksinmelerine cevap vermektir.

Eğitim Bilimleri Bölümünde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık,  Eğitim Yönetimi, Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalları bulunmaktadır. Ancak halen lisansüstü düzeyde Eğitim Yönetimi tezli, tezsiz ve uzaktan(tezsiz) yüksek lisans ve Eğitim Yönetimi doktora ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık  tezli yüksek lisans programları yürütülmektedir.

Eğitim Bilimleri Bölümü kapsamındaki tek lisans programı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programıdır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programının amacı psikolojik danışmanlık mesleği ile ilgili mesleki bilgi ve becerinin kazandırılarak, mesleğini seven, iş etiğine içtenlikle bağlı, empati kurabilen, sorunlara duyarlı ve bir psikolojik danışman olarak mesleğinin gerekliklerini yerine getiren, yardım becerilerini en iyi şekilde kullanarak bireylere yardım eden danışmanlar yetiştirmektir. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında dersler kaynaşık modele göre Alan Bilgisi, Öğretmenlik Formasyon Bilgisi ve Genel Kültür dersleri arasında dengelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar okur-yazarlığı (BTU) ve güzel sanatlar alanından (GSB) alanından dersler almaları sağlanmaktadır. Programda ilk yıllar temel kuramsal dersler, son iki yıl ise alanla ilgili uzmanlık dersleri ağırlık kazanmaktadır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programından mezun olanlar farklı iş alanlarında çalışmasına rağmen ağırlıklı olarak Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda rehber öğretmen / psikolojik danışman olarak çalışmaktadırlar. Eğitim sistemi içinde çalışan mezunlar genellikle ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal, fiziksel ve sosyal gelişimlerini desteklemekte, yaşamla ilgili sorunlarınla baş etmelerinde öğrencilere yardımcı olmakta ve onların meslek seçimlerinde destek olmaktadır. Bunların yanı sıra, mezunlar Adalet ve Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlıklarına bağlı kadrolarda, TSK'ye bağlı kurumlarda, özel eğitim ve eğitim bilimlerinin diğer alanlarında görev alabilmekte, özel sektörde çeşitli birimlerde çalışabilmekte ve genel olarak eğitim ve ruh sağlığı çalışmalarına katkıda bulunmaktadırlar. Ayrıca üniversitelerde  psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde çalışabilmektedir.

 

Programın Kısa Tarihçesi 


Eğitim-öğretim faaliyetlerine 2000-2001 yıllarında başlayan Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi, açıldığı ilk yıldan itibaren eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Eğitim Fakültesi bünyesinde, RPD Lisans Programı 2008-2009 akademik yılında eğitime başlamıştır. RPD lisans programının amacı, psikolojik danışmanlık mesleği ile ilgili mesleki bilgi ve becerinin kazandırılarak, mesleğini seven, iş etiğine içtenlikle bağlı, empati kurabilen, sorunlara duyarlı ve bir psikolojik danışman olarak mesleğinin gerekliliklerini yerine getiren, yardım becerilerini en iyi şekilde kullanarak bireylere yardım hizmetleri sunan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir. Daha önce %30 İngilizce öğretim yapılan RPD lisans programında 2019 yılında Türkçe öğretime geçilmiştir.

 

Program Yeterlikleri (Kazanımları)

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti sunduğu bireylerin gelişimsel özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak farklı psikolojik danışma ve rehberlik yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı uygulamaları planlar ve bireylerin gelişimini destekleyecek şekilde uygular.
  2. Türk Eğitim Sisteminin yapısını kavrayarak, okul temelli kapsamlı, gelişimsel ve önleyici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini bireysel farklılıkları ve ihtiyaçları gözeterek tasarlar ve uygulamaları tüm paydaşlarla (öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, ana babalar vb.) iş birliği içinde yürütür.
  3. Eğitim bilimlerinin temel felsefelerini kavrar, temel ilkelerini ve kuramsal alt yapısını psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde kullanır.
  4. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ölçme ve değerlendirme yöntem teknik ve araçlarını, ihtiyaca uygunluğunu değerlendirerek seçer, uyarlar, geliştirir ve uygular.
  5. Mesleki ve kişisel gelişimine yönelik yaşam boyu gelişim hedeflerini oluşturur ve eylemlerinde hedeflerine uygun stratejileri seçip kullanır.
  6. Yaşam boyu öğrenme bakış açısıyla, etkin öğrenme stratejilerini kullanarak mesleğiyle ilgili disiplinler arası nitelikteki bilimsel ve güncel bilgileri ulusal ve uluslararası kaynaklardan takip ederek, alanı ile ilgili karşılaştığı sorunlara yönelik uygun stratejiler geliştirir.
  7. Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki tüm hizmetlerini bilim ve meslek etiğine ve yasalara bağlı kalarak yürütür.
  8. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde dili uygun şekilde kullanarak etkili iletişim kurar.
  9. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde dijital yeterliklerini geliştirerek uygun kaynak ve araçları kullanır.
  10. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde danışan(lar)ının yardım ihtiyaçlarını analiz eder, kurama dayalı kavramsallaştırır, uygun strateji ve müdahaleleri belirler, süreci uygun şekilde başlatır, sürdürür, sonlandırır ve izler.

Tanıtım videolarımıza bu sayfadan erişebilirsiniz.

ÖSYM Kılavuz Bilgileri

Sosyal Medya Hesaplarımız

   @baskentpdr

  Başkent RPD